Анотація
Назва: Аналіз економічної ефективності реформ у системі освіти на прикладі запровадження ЗНО
Автор: Стрелець Лідія Олегівна
Відділення: Економіка
Секція: Економічна теорія та історія економічної думки
Рік: 2011
Керівники: Гребенюк Юрій Валерійович, співзасновник ТОВ «РГ ЗІГЗАГ»
Зарицький Олександр Миколайович, співзасновник ТОВ «РГ ЗІГЗАГ»
Рецензент: Меркулова Т.В., завкафедрою економічної кібернетики ХНУ ім. В.Н. Каразіна, доктор економіних наук, професор
Результат: 2 місце на Всеукраїнському етапі
Школа: ХГ №46
Клас: 11
Тези:
Словники стверджують, що термін «реформи» має латинське походження, означаючи сукупність достатньо наполегливих і цілеспрямованих зусиль у наданні чомусь наявному «нової форми».
Разом з тим, існує об’єктивна необхідність у з’ясуванні ефективності проведених реформ з точки зору економіки. Складність даного аналізу полягає у тому, що держава є природним монополістом у даній галузі, і, що найголовніше, результати проведених перетворень проявляються через достатньо тривалий термін. Це призводить до того, що в країнах з нестабільною (неусталеною) політичною системою (до яких відноситься багато пострадянських країн, у тому числі Україна), уряду невигідно інвестувати гроші в освіту, так як у ринковій економіці складною є проблема прийняття рішень стосовно інвестицій. Раціональні інвестори (держава, фірми, родини та індивід) вкладатимуть грошові кошти лише в тому випадку, коли будуть впевнені, що ризик від проекту мінімальний і у майбутньому існуватиме можливість отримати потік додаткового чистого прибутку від даних капіталовкладень. З економічної точки зору інвестиції будуть виправдані, якщо матимуть достатньо високий рівень окупності. Проте, як уже було сказано, освітні реформи до таких інвестицій не належать.
Актуальність теми. Грандіозні зміни в системі освіти України в останні декілька років викликають бурхливу реакцію у суспільстві. Тому назріла необхідність створення простого, доступного і якісного алгоритму визначення ефективності реформ.
Наведені в роботі дані є достовірними.
Проти публікації тез не заперечуємо.